Potrawy regionalne - najsmakowitszy portal w sieci
Potrawy regionalne - najsmakowitszy portal w sieci
Pliki cookies
Aktualności (ostatni kwartał)
Specjały
Przepisy i receptury
Przyprawy
Poradnik Babci Aliny
    Przepisy Babci Aliny
    Rady dla Ciebie
    Rady dla domu
    Sennik Babci Aliny
    Za progiem marzeń
Gwarzenie przy warzeniu
Ćwierkanie na tapczanie
Wierszowane jodło
Pokochajmy chwasty
Zioła
Miody
Wody mineralne
Wokół kuchni i stołu
Obyczaje
Rękodzieło
Biblioteczka
Na wesoło
Rozmaitości
Do pobrania
Redakcja
Potrawy regionalne - najsmakowitszy portal w sieci
LISTA PRODUKTÓW TRADYCYJNYCH
BIBLIOTECZKA PDF
KUCHNIA WROCŁAWIA

OKAŻ SOBIE DOBROĆ (41).


Aby nie bolaly plecy.

Wielu ludzi skarży się każdego dnia na bóle pleców, to „korzonki”, kręgosłup, czasem krzyż lub dysk. Przyczyną - między innymi - jest siedzący tryb życia  - w biurze, samochodzie przed telewizorem. Najczęściej siedzimy niewłaściwie. Niestety, także nasze dzieci i młodzież również prowadzą tryb życia sprzyjający późniejszym schorzeniom.
- A A A +
Drukuj Drukuj
 E-mail  E-mail
RSS RSS
* Nie wstawajcie gwałtownie z łóżka. Zmiana pozycji kręgosłupa, z leżącej do siedzącej, musi odbywać się spokojnie (spuszczać nogi i siadać wolno).

* Siadajcie głęboko w krześle. Plecy muszą być proste, a nie okrągłe. A gdy wstajecie, stawiajcie nogę nie przed sobą, lecz z boku.

* Nie schylajcie się nigdy bez zgięcia kolan. W tej pozycji plecy pozostaną proste. Jeśli o tym zapomnicie, to przy podnoszeniu się wysuńcie nogę do tylu, jak tancerka.

* Przyjmujcie pozycję płodu. Róbcie często tak~ gimnastykę w łóżku: płaskie plecy, zgięte uda. Złączcie ręce pod kolanami, kołyszcie się dwie minuty. Jest to doskonale ćwiczenie dla dysków.

* Gdy siedzisz pprzy kierownicy nie przesuwaj oparcia zbyt do tylu: Oparcie siedzenia musi być proste.

* Maszerujcie na palcach. Jeśli tylko znajdziecie wolną chwilę róbcie takie właśnie ćwiczenia: wspięcie na palcach i kilka kroków po pokoju.

* Ćwiczcie stawy. Siad plaski - nogi rozstawione, lewą ręką dotykajcie prawej stopy i odwrotnie. Jest to dobre ćwiczenie mięśni.

* Pływajcie jak najczęściej.

* Naśladujcie muezina. Pięć modlitw muzułmanina - to pięć razy w ciągu dnia skłony tułowia na klęczkach.

* Ćwiczenia stóp. Leżenie płasko na brzuchu, ręce luźno przed sobą - uderzać stopami jak nożycami.

* Noszenie ciężarów w rękach nie jest wskazane. Najlepiej nosie większe ciężiary w plecaku - na plecach. Zakupy starajmy się przewozie w specjalnym wózeczku.

* Materac, na którym śpimy, powinien być twardy. Wróg naszych pleców to miękka gąbka. Najzdrowiej spać na desce, na której mieści się nie za gruby materac.

* Często tańczcie. To bardzo potrzebne waszemu korpusowi. Taniec wyrabia giętkość i daje ładną, elegancką figurę.


Babcia Alina



© Elżbieta Lechowicz 2012. All rights reserved.
© JM Media 2012. All rights reserved.
 
Wróć ...
Napisz komentarz
  • Prosimy o komentarze odpowiadające tematowi newsa.
  • Personalne odniesienia do autorów artykułów i innych komentarzy będą usuwane.
  • Prosimy nie dodawać w komentarzach odnośnikow do swoich stron WWW. Takie komentarze również będą w całości usuwane.
  • Komentarze pozostawiane przez anonimowych, niezarejestrowanych użytkowników ukażą się na stronie dopiero po zaakceptowaniu przez moderatora.
Autor:
Komentarz:
TŁOCZNIA OWOCÓW PAWŁOWSKI
MELBA ZAPRASZA
EDYTA SZAST ZAPRASZA...
FESTIWAL ŚLĄSKIE SMAKI
KALENDARZ' 2017